Як вибрати інтернет магазин. Як обійти шахрайство в інтернеті й повернути гроші. Поради юриста.

Super User

internet shop

 

Інтернет торгівля все більше й більше набирає обороти. Онлайн магазини ростуть як гриби після дощу. Торгівля в інтернеті набирає популярність, тому, що купувати в мережі зручніше, швидше й дешевше. Однак не слід забувати, що торгівля в інтернеті має свої ризики й недоліки. 

Як вибрати інтернет магазин розповімо в нашій статті. Останнім часом, в інтернеті можна купити все що завгодно, їжу, квіти, одяг квитки на концерт, телефон або холодильник. Інтернет - магазини користуються великою популярністю, однак відвідування не всіх з них залишать приємні спогади.

Серед тих, кому не повезло, киянка Д. Дівчина замовила в інтернеті мобільний телефон. Їй усе докладно розповіли. Крім звичайних умов купівлі-продажу на її подив озвучили те, що її насторожило, а саме умовами сайту потрібно було робити передплату. Все-таки вагаючись, громадянка Д. внесла передплату. Однак тільки через три місяці вона отримала посилку від інтернет – магазину, а в ній виявився неякісний мобільний телефон, який уже на другий день вийшов з ладу. Коли вона їм почала користуватися зрозуміла, що сенсор зовсім не реагує на її дотик. Спроба повернути телефон і одержати свої гроші назад успіху не принесли. Електронна пошта магазину, телефони, які були зазначені на сайті, не відповідали.

Другому киянинові М. повезло більше. Він побачив на сайті інтернет - магазину цікаву пропозицію по купівлі мобільного телефону. Зробив замовлення. Через дві доби отримав смс, що можна йти забирати посилку з мобільним телефоном. Однак, перед одержанням посилки він відкрив її з метою перевірки, що перебуває  в середині. До його подиву, у посилці перебувала зовсім інша модель, не та яка вказувалася на сайті, а значно гірше й дешевше. Шахрайство заключається в тому, що якщо ти не перевірив відразу посилку й телефон (товар),  а відразу заплатив гроші, можеш їх втратити.

Який інтернет магазин вибрати, для того щоб не опинитися в неприємній ситуації, у першу чергу, як юристи радимо правильно вибрати інтернет магазин, бажано який перебуває в доменній зоні UA. Щоб відкрити сайт, компанія повинна бути зареєстрованою торговельною маркою. Наприклад ***.ua. А назва інтернет - магазину наприклад ***.com.ua уже цим вимогам не відповідає. UA набагато більш коштовне доменне ім'я, тому, що в нього вкладене більше часу, ресурсів. Воно краще юридично захищене й тому до нього довіра, набагато більше. Ризики бути обманутим у такому магазині набагато менше.

Думаючи, який інтернет магазин краще вибрати, зайшовши на його сайт,  стежте, щоб він не виявився двійником відомого інтернет - магазину. Тому дивіться уважно за назвою домена інтернет - магазину у верхньому браузерному рядку пошукової системи. Вона може змінитися після вашого натискання та переходу. Перед тем як робити покупку, стежте чи на сайті зазначена адреса магазину, чи є, наприклад склад, де є послуга самовивозу товару. Але найголовніше, перевірка сайту на шахраїв, зверніть увагу на юридичну інформацію, а саме свідоцтво про реєстрацію фізичної особи - підприємця або свідоцтво про реєстрацію юридичної особи. Якщо за даними реєстрації вони працюють три роки й більше, це вже більш-менш надійний магазин. Якщо вони не змінювали протягом цього часу свою адресу, це також дуже добре. Не полінуєтеся знайти в мережі інтернет відгуки про роботу інтернет - магазину і якість наданого їм товару.

У цьому Вам допоможуть так звані сайти прайс - агрегатори, які збирають інформацію з різних інтернет - магазинів надаючи в порівняння ціни, характеристик моделей та інше. В Україні два лідери сайтів прайс - агрегаторов Hotline.ua і Prise.ua.

Аналізуючи як вибрати надійний інтернет магазин, обов'язково не зваблюйтеся низькими цінами, це означає, що магазин торгує бракованим товаром або за шахрайською схемою. Щоб не потрапити на гачок шахраїв, радимо не давати гроші вперед. Юридично, так звані авансові кошти не повертаються. Повернення авансу є на розсуд тієї сторони, яка надає послуги або поставляє товари. Причому якщо вона не надасть послуги або товар вона не понесе ніякої відповідальності, оскільки аванс це ризик однієї сторони, так говорить закон. Якщо ви все-таки платите й заповнюєте документ, вказуєте, що це передоплата або завдаток але не аванс. Виключите зі свого лексикону слово аванс назавжди.

Разом з товаром Вам повинні вручити документ, де буде зазначена ціна товару й реквізити продавця. Це може бути чек або товарна, товарно - транспортна накладна із ціною на товар, печаткою, із зазначенням адреси продавця (інтернет - магазину). Одержуючи покупку, також не забудьте одержати заповнений гарантійний талон або чек. Також обов'язково перевірте сам товар. Пам’ятайте ви маєте право вимагати в кур'єра протестувати товар. Продавець зобов'язаний замінити товар якщо кур'єр приніс модель не того кольору, моделі, або якщо Ви просто передумали.

На роздуми, згідно Закону «Про захист прав споживачів», Ви маєте 14 днів. Протягом цього часу, Ви маєте право здати товар який не підійшов по розміру, фасону, кольору, технічних характеристиках, одержати назад за нього гроші або обміняти його на аналогічний. Однак необхідно зберігати пакування, товар повинен бути акуратно складний у це пакування. Якщо товар неякісний, Ви також протягом 14 днів має право вимагати його повернення. Однак продавець має право запропонувати Вам ремонт, у ході якого встановлюється, істотний або не істотний недолік має товар. Якщо недолік істотний, товар замінюється, якщо недолік не істотний продавець ремонтує його за свій рахунок.

При чому габаритні товари продавець зобов'язаний забрати (відвезти назад) за свій рахунок. Однак не всі товари з інтернет - магазину повертаються. Не можна повертати, наприклад, дитячі іграшки, парфумерію, книги й ін.

Товари, що не підлягають поверненню вказані в постанові Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 № 172.

Якщо ж через інтернет - магазин Вам продали неякісний товар і відмовляються віддати гроші, звертайтеся в правоохоронні органі (у управління по боротьбі з кібер злочинністю) і міське управління по захисту прав споживачів. Також, Ви можете подати позов до суду. У позовній заяві, Ваші юристи зажадають відшкодування морального збитку набагато дорожче самого товару. Суд, як правило, задовольнить 20 - 30% від зазначеної суми, але й це на багато більше самої ціни товару.

Якщо ви зібралися подавати позовну заяву до суду, Вам потрібно подбати про докази, квитанції, чеки і інші документи. Так, наприклад, потрібно буде зробити роздруківку Вашої переписки по електронній пошті з інтернет - магазином. Ваші юристи, належним чином, через судову експертизу, завірять зазначену переписку для того, щоб вона була допустимим доказом у суді.

Якщо ви попалися на дії шахраїв, оплачуючи товари в інтернеті, детективи нашого юридично - детективного агентства допоможуть  дізнатися власника по номеру карти по інших платіжних реквізитах (як знайти людину по банківській карті або як дізнатися по номеру карти власника). Також допоможемо знайти по телефонах (як знайти шахрая по номеру телефону або як дізнатися власника номера) допоможуть надати про них максимальну інформацію й знайти їх. Далі про них подбають наші юристи.

Про послугу захисту прав споживачів  нашого юридичного агентства ви можете ознайомитися тут.

Матеріал статті підготовлений з використанням інформації каналу «Право TV».

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 0.00 [0 Голоса (ів)]